A képen egy földgömb és egy csomagokkal teli futószalag látható.

 

  Nemzetközi EMS
gyorsposta
MPL Europe Standard Európa+ csomag Nemzetközi
postacsomag
Célországok Világszerte Európa: környező országok Európa Világszerte
Gyorsaság (munkanap) Európa: 2-3
Európán kívül: 3-6
2-3 környező országok: 2-3
távolabbi Európa: 3-7
4-15
Időgarancia      
Csomagolás ✔*      
Háznál történő felvétel díjmentesen ✔** ✔**
Online címiratkészítés otthon
Díjmentes értékbiztosítás***  
Nyomkövetés
Tömeghatár 30 kg 31,5 kg 30 kg 10 kg

* Dokumentumot tartalmazó PRINT küldemény esetén
** Minimum 3 db csomag együttes feladásakor
*** Célországtól függően

 

Érdekel
Dijkalkulatorikon

Díjkalkulátor

Csomagikon

Csomagcímzés

Nyomkovetesikon

Nyomkövetés

Csomagolasi_ikon

CSOMAGOLÁSI ÚTMUTATÓ

Gyakran ismételt kérdések

Csomagot Várok Nyomkövetés Csomagot adtam fel Vámkezelés

 

Csomagot várok

Hányszor próbálják meg kézbesíteni a külföldről érkező küldeményeket, és hány napig őrzik őket a postán?

Az EMS és MPL Europe Standard szolgáltatással érkező csomagokat két alkalommal, a többi küldeményt egyszer visszük ki díjmentesen a címzésben megadott címre. Azt követően a cím szerint illetékes letéti postán vehetőek át 10 munkanapig. A levélküldeményként feladott árutartalmú küldeményekről csak értesítést kap a címzett és a letéti postán veheti át (amennyiben mérete miatt levélszekrény útján nem kézbesíthető).

Visszakérhető-e a küldemény a 10 napos őrzési idő lejárta után?

Amennyiben a Nemzetközi Posta Kicserélő Központunk még nem fordította vissza a küldeményt, külön díjért kérhető ismételt kézbesítés.

Indíthatok-e címzettként kerestetést a küldeményre?

A nemzetközi megállapodások értelmében a kézbesítésig a küldemény a feladó tulajdonát képzi, így ő kérheti annak kerestetését. Amennyiben a nyomkövetés alapján már a Magyar Posta kezelésében van, a címzett is benyújthatja kerestetési igényét az ahhoz szükséges adatok rendelkezésére állása esetén.

Mennyi ideig tart a küldeménykerestetés?

A hatályos jogszabályok értelmében a vizsgálatra alapvetően 30 nap áll rendelkezésre.

Miért csak értesítőt kaptam a külföldről érkezett levelemről? Miért nem próbálták kézbesíteni?

A 2017. április 8-án hatályba lépett 81/2017. Korm. rendelet értelmében a Posta a 324 × 229 × 24 mm-t meghaladó méretű, nem könyvelt küldemények kézbesítésének címhelyen történő megkísérlését mellőzheti. Az ilyen küldemények átvételét a Magyar Posta a levélszekrényben hátrahagyott értesítőn megadott postán biztosítja.

Ezzel szemben a nyomkövetés szolgáltatással feladott küldeményeket minden esetben kivisszük a címzésben szereplő címre. A nemzetközi küldeményforgalomban állandó jelenség, hogy az alacsony postázási költséget, vagy ingyenes szállítást jelző webáruházak jellemzően nem csomagként postázzák a rendelt árut, hanem úgynevezett nemzetközi közönséges levélként, amelyekhez nem társul részletes nyomkövetés és időgarancia.

A nyomkövetésben sikeres kézbesítést látok, de nem kaptam meg a küldeményt.

Ennek több oka is lehet. Előfordulhat, hogy rossz azonosítót kapott a feladótól és ez valójában nem az Ön küldeménye. Valamint az is lehetséges, hogy a megadott címen azt valóban átvették. Javasoljuk, kérdezze meg családtagjait, munkatársait, portaszolgálatot, recepciót. Postafiókkal rendelkező cégek esetében a cég nevére és/vagy címére érkező küldeményeket postafiókhoz rendelik, a cég arra jogosult képviselője veheti át.

Hogy tudhatom meg, hogy ki vette át a küldeményt, ha látom a sikeres kézbesítést, de nem én voltam az átvevő?

Először próbáljon meg a címen lakóktól érdeklődni, vagy céges cím esetén a portaszolgálaton, munkatársaktól. Amennyiben nem jár sikerrel, úgy külön díjért adatszolgáltatás kérhető bármely postán.

Sok dolgot rendeltem. Mi a teendő, ha nem tudom pontosan, mi az aktuálisan érkezett küldeményem tartalma?

A postaimport@posta.hu-ra küldött e-mailben nyilatkozhat arról, hogy a fenti okra tekintettel hozzájárul a küldemény felbontásához.

Mennyi idő, amíg továbbítják a repülőtérről a beérkező küldeményt? Mennyi idő múlva kapom meg?

EU-ból érkező küldemények esetén átlagosan 1-2 munkanap; EU-n kívülről érkező küldemények esetében a vámhivatal kiemelt ellenőrzése és esetleges vámeljárás miatt hosszabb időt is igénybe vehet.

Hova érkezik a küldemény, amikor beérkezik Magyarországra? Milyen pontokon megy keresztül, mire odaér a címre?

A repülőtérről a Nemzetközi Posta Kicserélő Központba érkezik minden külföldről beérkező küldemény. Azt követően a területileg illetékes logisztikai üzembe, illetve kézbesítő postára továbbítjuk.

Átvehetem a küldeményem mielőtt a kézbesítő postára ér?

A szállítási útvonal megszakítására sajnos nincs lehetőség.

Mi a teendő, ha csomagot várok külföldről és nem érkezett meg Magyarországra?

Javasoljuk, hogy egyeztessen a feladóval, mivel a feladóvevény segítségével ő tud kerestetést indítani.

Nem találom a küldeményazonosítót a posta.hu-n a nyomkövetésben, pedig már meg kellett volna kapnom a küldeményemet.

A külföldről érkező küldemények életútját nem minden esetben követhetjük nyomon. A külföldi webáruházakból rendelt küldeményekhez társított azonosító a legtöbb esetben nem szabványnak megfelelő, postai azonosító, ezért nem jelenik meg a nyomkövetésben. Az ilyen azonosító jellemzően a feladó webáruház saját rendszeréből származik, probléma vagy késedelem esetén a csomag hollétéről a feladónál javasolt érdeklődni.

Amennyiben az adott webáruház többletszolgáltatásként biztosít arra lehetőséget, hogy a közönséges vagy regisztrált árutartalmú levélküldeményeket nyomon követhessük: vegyük fontolóra a dolgot, mert ez mindenképpen növeli a kézbesítés kiszámíthatóságát.

Kérjük, további információkért keresse fel a Posta blogot, illetve a Nyomkövetés Gyakran Ismételt Kérdések szekcióját.

GM-mel kezdődő küldeményazonosítóval rendelkezem, a nyomkövetés szerint már beérkezett a küldeményem az országba, mégsem kaptam meg. Mit tudok tenni?

Ezek a küldemények Magyarországon belül sajnos nem nyomon követhetőek. Ha megérkezik, levélszekrény útján kézbesítjük.

Nyomkövetés

Hogyan tudom nyomon követni a nemzetközi küldeményemet, ha nem ajánlott szolgáltatással lett feladva?

Az ajánlott szolgáltatás nélküli, vagyis nem regisztrált küldemények nem nyomon követhetőek.

Milyen azonosítójú küldemények követhetőek nyomon a Magyar Posta oldalán?

A postai azonosítószámok jellemzően 2 betűvel kezdődnek (CA-CZ, RA-RZ, LA-LZ, EA-EZ tartományban), ezt követi 9 számjegy, majd a végén ismét két betűjel, ami a küldő országot azonosítja. Németországból érkező csomagok esetében előfordulhat 12 karakterből álló számsor. MPL Europe Standard küldemények azonosítói export esetén JJH30, import esetén jellemzően J betűvel kezdődnek.

Miért nem található a Posta nyomkövetésében az a küldemény, amely más oldalon igen?

Küldeményének kézbesítését nem a Magyar Posta végzi, vagy Magyarországra nem regisztrált küldeményként érkezik. Egyre több webáruház kínál saját üzemeltetésű nyomkövetést, amelyek azonban függetlenek a postaitól, éppen ezért nem egyeznek meg a postai értelemben vett nyomon követett szolgáltatással.

Mit jelentenek pontosan a leggyakrabban látható nyomkövetési események, státuszok a nemzetközi csomagok nyomkövetésében?

IMPORT KÜLDEMÉNY

  • Felvétel a feladótól: import küldemény felvétele a feladó országban a feladótól
  • Kimenő küldemény beérkezése a kicserélőbe: az import küldemény a feladó országban található ún. kicserélő központba (nemzetközi csomagforgalom bonyolításáért felelős logisztikai egységbe) érkezik és továbbítani fogják Magyarországra
  • Továbbítás feldolgozásra/kézbesítő postára: az import küldemény külföldön történő feldolgozásra továbbítását vagy belföldön a kézbesítő postára való továbbítását jelenti. A küldeményt életútja során több logisztikai létesítményben is feldolgozhatják, emiatt az életútjában többször is megjelenhet ez az esemény.
  • Beérkezés feldolgozásra: az import küldeményt logisztikai üzemben feldolgozzák. A küldeményt életútja során több logisztikai létesítménybe is beérkeztethetik és feldolgozhatják, emiatt az életútjában többször is megjelenhet ez az esemény.
  • Bejövő küldemény átvétele a kicserélőben: az import küldemény a magyarországi Nemzetközi Posta Kicserélő Központba érkezik, feldolgozását követően belföldi továbbítása következik.
  • Vám elé állítás: a vámhatóság értesítése az árunak a vámhivatalba vagy a vámhatóságok által kijelölt vagy jóváhagyott egyéb helyre történő érkezéséről, és az áruk vámellenőrzés céljára történő rendelkezésre állása
  • A címzett részére értesítés készült: a küldemény kiválasztásra került a vám elé állítás során, vámeljárásra kerül sor, melyről a címzettet értesítették SMS/e-mail-ben
  • Vámkezeléshez szükséges dokumentumok feldolgozása: a vámügyintézők megkezdték az ügyfél által megküldött dokumentumok feldolgozását, hogy abból vám-árunyilatkozatot készítsenek és nyújtsanak be a NAV-nak
  • Vámmentes vámkezelés kezdeményezése: a benyújtott dokumentumok alapján a küldemény várhatóan vámmentes, erről szóló vám-árunyilatkozat benyújtása történik a NAV felé a vámügyintézők által.
  • A NAV a beküldött vámáru nyilatkozatot elfogadta: a vámügyintézők által benyújtott vám-árunyilatkozatot a NAV elfogadta
  • A küldeményt a letéti raktárból kitárolták: a küldemény a NAV határozattal együtt kitárolásra került a vámraktárból és hamarosan továbbításra kerül belföldi kézbesítésre, ahol a kézbesítés során kerül kiegyenlítésre az esetlegesen meghatározott vámteher és postai vámügynöki szolgáltatási díj
  • Járat indítás - tételes küldemény (belföldre): import küldemény továbbítása belföldre a Nemzetközi Posta Kicserélő Központból

EXPORT KÜLDEMÉNY

  • Felvétel befejezve: az export küldemény magyarországi felvétele megtörtént
  • Továbbítás feldolgozásra/kézbesítő postára: az export küldemény feldolgozásra, vagy kézbesítő postára történő továbbítását jelenti. A küldeményt életútja során több logisztikai létesítményben is feldolgozhatják, emiatt az életútjában többször is megjelenhet ez az esemény.
  • Beérkezés feldolgozásra: az export küldeményt logisztikai üzemben. A küldeményt életútja során több logisztikai létesítménybe is beérkeztethetik és feldolgozhatják, emiatt az életútjában többször is megjelenhet ez az esemény.
  • Kimenő küldemény beérkezése a kicserélőbe: az export küldemény a magyarországi Nemzetközi Posta Kicserélő Központba érkezik, ahonnan feldolgozást követően továbbítani fogják a célországba.
  • Bejövő küldemény vám elé állítása: a célország vámhatóság értesítése az árunak a vámhivatalba vagy a vámhatóságok által kijelölt vagy jóváhagyott egyéb helyre történő érkezéséről, és az áruk vámellenőrzés céljára történő rendelkezésre állása
  • Küldemény továbbítása belföldi szállításra: export küldemény szállítása a célországon belül
  • Bejövő küldemény érkezése a kézbesítő postára: az export küldemény a célországon belüli kézbesítő postára érkezik

Milyen küldemények esetében nincs információ a Magyar Posta nyomon követésében?

Egyes országokból nem csak a Magyar Posta vesz át küldeményeket, hanem más szolgáltatók is.

Az Egyesült Királyságból érkező csomagokat olykor a GLS veszi át. Az ő azonosítójuk RL kezdetű és GB végződésű.

Ausztriából (esetenként Szlovéniából, Szlovákiából vagy Romániából) érkező küldeményeket az Express One is szállít. Az ő azonosítóik általában CA kezdetűek és AT végződésűek, vagy 3SRNG32 formátumúak, vagy esetenként hosszú számsor jellemzi őket.

Franciaországból érkező küldeményeket gyakran a DPD szállítja. Az ő azonosítóik CC-vel kezdődnek és FR-rel végződnek.

A 9 számjegy + WW azonosítójú küldemények a TNT-hez tartoznak.

Z kezdetű 18 karakteres azonosítóval rendelkező küldeményeket a UPS kezeli.

Csomagot adok fel

Ha csomagot szeretnék feladni külföldre, el tudom készíteni csomagom címiratát otthon is?

Igen, az On-line címiratkitöltő alkalmazásunkkal, amely segítségével otthon, bármikor elkészítheti a címiratát. A visszaigazoló e-mailben megkapott azonosítót elegendő bemondania a postahelyen és a kollégánk kinyomtatja, majd a csomagra rögzíti Önnek a címiratot.

Kérdésem van az On-line címiratkitöltő alkalmazás használatával kapcsolatban, kihez fordulhatok?

Kérjük, hogy először tekintse át a Súgó dokumentumot, mely felhasználói útmutatóként szolgál. Amennyiben a leírtakon túl a címiratok kitöltéséhez bővebb információra van szüksége, akkor kérjük, érdeklődjön Ügyfélszolgálatunknál.

Mit tudok tenni, ha nem érkezett meg a küldeményem a külföldi címzetthez?

Ön, mint feladó tud kerestetést indíttatni a feladóvevény bemutatásával személyesen postán vagy ügyfélszolgálati elérhetőségeinken a feladóvevény jól olvasható másolatával, valamint a küldemény tartalmának és fizikai jellemzőinek (méret, súly, szín, csomagolás módja, pontos tartalom) részletes megadásával.

Hogyan tudok címet módosítani vagy visszakérni a külföldre kiküldött küldeményemet?

Feladó utólagos rendelkezése” nyomtatvány kitöltésével, külön díjért bármely postán kérhető személyesen a módosítási igény a feladóvevény bemutatásával. Nemzetközi EMS szolgáltatás esetében elegendő az ügyfélszolgálattal történő e-mailes kapcsolatfelvétel a feladóvevény másolatának megküldésével..

Vámkezelés - gyakran ismételt kérdések

A kérdések és válaszok ide kattintva érhetők el.